RAFAEL DEL PINO MORENO Mort el 2008 |
Ferrovial és fundada el 1952 per l'enginyer de camins Rafael del Pino Moreno , que passa de dirigir una empresa de construccions a crear la seva pròpia. Els començaments són modestos, subcontractats per l'estatal RENFE es dediquen al tractament de travesses per les vies de tren, ia poc a poc es diversifiquen per construir carreteres i preses hidroelèctriques. Rafael es va casar amb Ana María Calvo-Sotelo. El destí va fer que el germà de la seva dona, Leopoldo Calvo-Sotelo , fos nomenat president de RENFE a 1967, ministre d'Obres Públiques el 1976, i president del govern entre 1981 i 1982.
"Els concursos públics, quan hi ha desenes de milions de euros en joc, són una pantomima. Moltes grans empreses es presenten no per guanyar-lo, perquè saben que no tenen cap possibilitat, sinó per veure si hi ha sort i aconsegueixen alguna subcontractació.
FILLS
FAMILIA DEL PINO
LEOPOLDO CALVO SOTELO |
Leopoldo Ramón Pedro Calvo-Sotelo i Bustelo (Madrid 14 d'abril de 1926 - Pozuelo de Alarcón, Madrid, 3 de maig de 2008) VA SER UN Polític espanyol, president del Govern d'Espanya Entre febrer de 1981 i desembre de 1982. En Agraïment una suspensió Serveis, el 2002 el rei Joan Carles I li va conferir el títol de marquès de la Ria de Ribadeo, aire grandesa d'Espanya.
RAFAEL DEL PINO CALVO SOTELO |
Rafael del Pino Calvo-Sotelo (Madrid, 18 de juliol de 1958) és President Executiu de Ferrovial, i enginyer de Camins, Canals i Ports per la Universitat Politècnica de Madrid (1981) i MBA Per la Sloan School of Management del MIT el 1986.
És Fill de Rafael del Pino i Ana María Calvo-Sotelo, germana de l'expresident del Govern Leopoldo Calvo-Sotelo.
SER Conseller Delegat de Grup Ferrovial des de 1992 Fins a 1999, any ACTUALMENT és President Executiu de la Companyia, FUNDADA el 1952 Per El seu pare Rafael del Pino.
Rafael del Pino és membre del Consell d'Administració de Banesto i el Consell Assessor Internacional de Blackstone. A més, no està involucrat en el Món Acadèmic, Com Membre del MIT Corporation, Consell Assessor Europeu External Advisory Board i
el MIT Sloan MIT Iniciativa d'Energia. Forma a instància de part del Consell Assessor Also Consell Assessor Internacional d'IESE i del Harvard Business School Europea.
Amb 54 anys, Rafael del Pino ocupa des de l'any 2000 la poltrona que li va cedir el seu pare (del mateix nom), que quatre anys després patia un accident quan feia la volta al món en vaixell i el 2008 moria a Madrid als 87 anys . D'aquesta manera, Rafael del Pino Calvo-Sotelo deixava de ser 'el fill' (primogènit de cinc germans) per prendre el timó d'un grup fundat el 1952 com subcontractista de Renfe per a la instal · lació de travesses ferroviàries, i que després es va estendre a la construcció de carreteres i preses hidroelèctriques..
La mare de Rafael Pino era Ana María Calvo Sotelo , germana del que va ser president del Govern Leopoldo Calvo-Sotelo, a més de ministre d'Obres Públiques en 1976 i president de Renfe a 1967. Una proximitat que ha aixecat no poques suspicàcies a l'hora de l'adjudicació d'importants obres públiques. Fins i tot el grup va ser citat per l'Agència Tributària per haver pagat presumptament diversos milions d'euros per aconseguir obres a Catalunya entre 2001 i 2008.
Rafael del Pino y Ana Pastor
El nou president es va llicenciar com a enginyer de Camins a laUniversitat Politècnica de Madrid l'any 1981 i posteriorment va cursar un màster a la MIT Sloan School of Managem t, que va culminar el 1986. La seva carrera professional no va ser molt còmoda, ja que va ser enviat per ferroviària a supervisar obres al desert de Líbia .
El 1992 va ser nomenat conseller delegat del grup i des d'aquí va emprendre una intensa renovació interna, tant pel que es referia a l'estructura de l'empresa com els objectius a assolir. Sis anys després era nomenat també president de Cintra , concessionària d'infraestructures que inicialment es va concentrar en l'explotació d'autopistes i aparcaments.
Desenvolupament en AVE
La gran etapa de creixement de Ferrovial es va produir amb el desenvolupament de la xarxa d'alta velocitat al començament de la dècada dels noranta, així com les obres associades a la Expo de Sevilla i les Olimpíades de Barcelona .
A més, va procedir a una sèrie d'adquisicions, com la constructoraAgroman el 1995 i altres interessos fora de les nostres fronteres, entre els quals destaca la gestora aeroportuària britànica BAA, psoteriormente rebatejada com Heathrow Airport Holdings (que opera el principal aeroport londinenc i altres tres de l' Regne Unit, encara que se li va obligar a deprenderse de tres grans terminals) o la primera constructora polonesa Budimex , a més de ser líder en volum d'inversions d'infraestructures del món (72.000 milions l'any passat).
El 2012 el resultat net de Ferrovial es va situar en 710 milions d'euros, amb una baixada del 43% a causa de la generació de més de mil milions d'euros en plusvàlues generades el 2011, mentre les vendes van augmentar un 3% fins als 7.700 milions d' euros (+3%)
Però l'empresa segueix comptant amb una deute net consolidat superior als 5.100 milions d'euros, encara que els principals venciments es produiran a partir del 2015.
Tot i que es xifra la seva fortuna personal en més de 7.000 milions d'euros, Rafael del Pino no està inclòs a la llista de les persones més riques del món que publica Forbes . Una cosa que no li treu la son a aquest amant de la fotografia i de la música, que maneja un gegant de 70.000 empleats en més de 15 nacions.
I, com el seu propi pare va declarar en el seu temps: "Volia un professional de vàlua per dirigir l'empresa i l'he trobat en el meu fill"
Fundació Rafael del Pino |
Auditori Rafael del Pino |
El 3 de juny del 2008 després any i mig d'obres, es va inaugurar a Madrid un nou auditori amb aforament per a 250 persones a la Fundació Rafael del Pino, que es dedicarà a conferències, debats i altres activitats per contribuir al foment de la cultura i al coneixement a Espanya. Es troba situat darrere del Palau Eduardo Adcoh en la intersecció dels carrers Rafael Calvo i Fortuny. Es tracta d'una altra obra més a Madrid de l'arquitecte cordovès Rafael de la Hoz. Destaca per la diafanitat i transparència de l'edifici amb una estructura metàl · lica arbòria que subjecta dos costats de la caixa de l'edifici. L'absència de pilars intermedis i la façana vidriada deixen passar la llum natural fins l'interior.
L'aeroport de Heathrow, a Londres, que és el més gran i actiu d'Europa
Ferrovial, SA, anteriorment Grup Ferrovial , és un espanyol multinacional empresa involucrada en el disseny, construcció, finançament, operació (DBFO) i el manteniment dels transports, la infraestructura urbana i els serveis. És una que cotitza en borsa de l'empresa i forma part del IBEX 35 valor de mercat ponderat índex borsari . La companyia té la seu a Madrid
Només 30 famílies manegen 32.000 milions d'euros a Espanya
Són 20 les fortunes espanyoles que apareixen a la llista dels 100 milionaris del planeta. Entre ells,Juan Roig (Mercadona); Isak Andi c i família (Mango); Manuel Jove, Rafael del Pino (Ferrovial);Juan Abelló , Florentino Pérez (ACS); Gabriel Escarrer (Meliá); Enrique Bañuelos o Alberto Cortina.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada